Wanie STory! belogayamgoreng.blogspot.com: My Girlfriends is GUMIHO EP:1 Part:1

Sunday 25 September 2011

My Girlfriends is GUMIHO EP:1 Part:1

 
    Angin sepoi-sepoi bahasa menerpa seorang gadis berusia 20-an yang berdiri di seberang jalan. Keliahatan seperti menunggu seseorang. Diri hanya menghala ke arah seberang jalan." Dae Woong! Dae Woong! Woong!" dia memanggil seseorang." Dae Woong!" panggilnya lagi. Seorang lelaki yang baru hendak menuruni tangga terkejut. Lalu dengan cepat-cepat dia mengeluarkan telefon bimbitnya, sambil menaiki tangga untuk berpatah balik." Owhh...Ya, ya! Awak cakap apa? Saya tak boleh dengar dengan jelasla! Awwghhh!!" dia berpura-pura bercakap di telefon bimbit. Dia menutup telefon bimbitnya sambil berlari dengan pantas. Seperti dikejar seseorang. Dia melihat ke kanan ke kiri. Tiba-tiba..." Woong!" seorang gadis sedang menuruni tangga. " Tak guna. Cepat sungguh!"." Owhh, awak kat sini?" tanya lelaki itu. " Awak tak saya tadi?" soal gadis itu semula. " Saya terus memanggil awak, tadi. Awak tak dengar?". " Saya tak nampak" jawab lelaki itu pantas, sambil mengeluarkan telefon bimbitnya. "Owhhh, tadi saya di talian, jadi x dengar la awak panggil saya" jawab lelaki itu lagi. "Ahhh...Jika awak tak nak mati, saya rasa awak tidak akan berpura-pura seperti awak mendengar atau berjumpa dengan saya, betul?" soal gadis itu sambil tersenyum manis.
  
   " Betullah! Saya nak hidup" takut-takut lelaki itu menjawab sambil tersenyum. " Jom, saya menemui sesuatu yang hebat!" gadis itu memang tangan lelaki itu. Sambil menarik tangan lelaki itu untuk menuju ke suatu tempat. Gadis itu tersenyum riang sekali. 'Ini adalah teman wanita saya' bilang lelaki itu didalam hatinya. Mereka berlari sambil menlintasi stesen bas yang mempunyai banyak. Orang yang tadinya menunggu ketibaan bas berjalan kehadapan melihat mereka. Dengan perasaan terkejut. ' Setiap lelaki iri hati terhadap teman wanita saya yang super cantik!' katanya lagi. Orang ramai yang menlihat mereka, ternganga. " Cepatlah!" bilang gadis itu. " Apakah yang awak temui kali ini? Kita nak pergi mana?"." Hari ini hari istimewa. Cepatlah!" gadis itu menjawab tanpa penat untuk berhenti berlari. " Hari ini, hari apa?" tanya lelaki itu lagi.

  Mereka berhenti di depan tembok. "Woog-ah! Saya dengar kedai itu menyembelih seekor lembu hari ini. Hari ini, saya nak makan daging lembu yang segar" gadis itu meminta kepada lelaki itu. " Lagi? Tak boleh, Mi Ho saya tak ada sedikit duit pun! Hari ini tak ada daging lembu." lelaki itu memberitu dengan simpati. "Tak da? hushhh" gadis itu melihat lelaki itu dengan sinisnya. "Jadi, saya mahu makan daging awak" bisik gadis itu di pipi lelaki itu. Mata lelaki itu terbeliak dengan tiba-tiba. Gadis itu menekan tangannya ke muka lelaki itu, dan menjilat."Arghh...sedapnya!" bilang gadis itu. 'Ini...ini adalah lawak!' hati lelaki itu berbisik. "Serigala, serigala, awak buat apa?Saya tengah makan nasi. Awak nak makan dengan lauk apa? Lauk Dae Woong. Adakah dia akan mati?Adakah dia hidup?" gadis itu bernyanyi di telinga Dae Woong. Dae Woong menelan air liur. " Dia hidup!" Mi Ho berkata-kata sambil menepuk kedua belah tangannya sambil menari. " Dae Woong jika awak beli daging lembu, saya tak akan makan awak!" Mi Ho berlari-lari riang. 'Gadis yang nak makan saya adalah teman wanita saya. Dia adalah Gumiho' bisik hati Mi Ho. 

No comments: